Vysokozdvižné vozíky Reddot JAGUAR


Vysokozdvižné vozíky značky Reddot JAGUAR

"  Spoľahlivý JAGUAR vo Vašich službách "

REDDOT EQUIPMENT pracuje ako TOP výrobca v oblasti vysokozdvižných vozíkov a zariadení na manipuláciu s materiálom v Číne a po desaťročiach je silnou značkou na celom svete.

KVALITA A MODERNÝ DESIGN

Vďaka vylepšeniam je REDDOT profesionálny a špecializovaný na elektrické skladové zariadenia, vysokozdvižné vozíky a hrá ako kľúčová značka na celosvetovom trhu skladových zariadení. Ponúkame elektrický paletový vozík s nosnosťou 1 až 4 tony; Elektrický zakladač 1 Ton až 2 Ton; Vysokozdvižný vozík s vnútorným spaľovaním 1Ton-45Ton; Elektrický vysokozdvižný vozík 0,5 Ton až 16 Ton; Ťahač; Vysokozdvižný vozík pre drsné terény pokrývajúci celú triedu zariadení (I, II, III, IV, V, VI, VII) a požiadavky na celý rad kapacitných produktov.

REDDOT neustále tvrdo pracuje, aby uspokojil požiadavky trhu prostredníctvom inovácií a nových technológií. Základnými hodnotami REDDOT EQUIPMENT sú zodpovednosť, starostlivosť o životné prostredie a rozvoj.

REDDOT je zodpovedný za to, čo robíme a budeme robiť. Ako medzinárodná spoločnosť sme zodpovední nielen za výrobu a dodávanie vysoko kvalitných produktov, ale tiež nesieme zodpovednosť za rýchly a profesionálny servis, vysoko efektívnu a profesionálnu medzinárodnú prevádzkovú zodpovednosť za predaj a popredajný servis.

Spoločnosť REDDOT, zameraná na životné prostredie, sa sústreďuje na výskum, vývoj a inovácie elektrických skladových zariadení ako popredný hráč v oblasti elektrických skladových zariadení v Číne. Nové vylepšené elektrické produkty nepretržite slúžia v rôznych oblastiach a aplikáciách s nulovými emisiami uhlíka, aby postupne nahradili produkty odvádzajúce olej s emisiami dymu.

REDDOT Equipment bude neustále vyvíjať nové vysokozdvižné vozíky, skladové vybavenie, produkty riešení a OEM diely prostredníctvom inovácií a nových technológií. Okrem toho budujeme medzinárodnú platformu technologických služieb s odborníkmi, ktorí zákazníkom poskytujú zodpovedné a profesionálne služby a hodnoty. Stretnutie s požiadavkami trhu je to, čo REDDOT motivuje.

Myslenie a zdvíhanie s REDDOT v budúcnosti. Vždy sme spolu!

Ako úžasný tím snov, REDDOT a naši zamestnanci tvrdo pracujú nielen na tom, aby ponúkli najlepšie skladové riešenie, ale tiež sa intenzívne starajú o budúcnosť a spájajú ju vrátane vnútorného tímu, partnerov a zákazníkov.

Pokračujúc v hľadaní požiadaviek trhu, REDDOT R&D TEAM uvádza na trh najnovšie technologické produkty, ktoré uspokoja potreby riešenia manipulácie s materiálom.

Sledujúc trendy na trhu, realizujeme inovačné produkty, aby vyhovovali novým potenciálnym požiadavkám a vytvárali nové potreby trhu, ktoré znižujú náročnosť práce, znižujú náklady a zvyšujú dostatočnosť skladových a logistických riešení na celom svete.

Dosiahnuť svoj sen je náš sen. Viac ako 500 predajcov po celom svete, REDDOT dôkladne vníma trh a dotýka sa tisícov snov od našich partnerov. To, čo robíme, je sústavné dosahovanie snov nás všetkých.

Pozývame vás, aby ste sa k nám pripojili a spoločne budovali obe budúcnosti! Najnovšie modely sú s označením JAGUAR .

Ako jediný z popredných výrobcov manipulačnej techniky sa prezentuje aj na celosvetovej výstave v Nemecku LOGIMAT. viac tu:
https://www.reddotequipment.com/item/news/reddot-in-logimat-exhibition-2023

Sme vyhradným zástupcom Reddot JAGUAR pre SK, CZ, PL, HU .
V prípade záujmu o spoluprácu náš možete kontaktovať mailom na algatech@algatech.sk . Ponúkame atraktívne podmienky, rabaty atd ...

Ako si vybrať vysokozdvižný vozík?

Správny výber manipulačnej techniky je základom dobrého podnikania!

  1. Výber vysokozdvižného vozíka podľa pracovného prostredia…
    Správny výber vysokozdvižného vozíka je základom efektívnej práce vo Vašom podnikaní. Preto je pri výbere dobré dbať na niekoľko dôležitých faktorov.

    Ako teda vybrať ten správny vzv pre svoju prevádzku?
    V prvom rade by sme si mali určiť, kde sa bude s vozíkom manipulovať v akom prostredí av akých pracovných podmienkach.
    Nie každý vysokozdvižný vozík sa hodí pre všetky typy prevádzok.
    Pokiaľ teda potrebujete manipulovať s nákladom, bremenom či materiálom v uzavretom priestore, kde sa pohybujú ľudia a kde býva tiež veľmi často kladený dôraz na hygienické podmienky, je vhodnou voľbou vozík s elektrickým pohonom.
    Naopak na vonkajšie použitie sa najlepšie hodí dieselový vysokozdvižný vozík, ktorý si hravo poradí s prácou za každého počasia.
    Na výber však máme ešte jeden variant tzv. „zlatú strednú cestu“ a tou je plynový vysokozdvižný vozík / LPG vozík. Tento variant je vhodný pre prevádzky, kde je nutná manipulácia s nákladom vo vnútri hál aj vo vonkajšom prostredí.

  2. Výber vysokozdvižného vozíka podľa povrchu...
    Ďalšia z možností, ako si vybrať vhodný vysokozdvižný vozík na prevádzku, je určením povrchu na ktorom sa bude s nákladom manipulovať.

    Vysokozdvižné vozíky sa dajú kúpiť napríklad v trojkolesovom či štvorkolesovom variante, v terénnom prevedení s veľkými kolesami či tuplákmi na riadiacej náprave. Ako si ale vybrať ten správny čelný vozík na svoje potreby? Je dobré sa najskôr zamyslieť, čo od vozíka očakávame a podľa toho zúžiť pole hľadania.

    V prípade, že budete pracovať na rovnom povrchu bez nerovností a prekážok prichádzajú do úvahy vozíky v trojkolesovom prevedení. Tieto vozíky mávajú menší polomer otáčania vďaka zadnému kolesu, ktoré je otočné o viac ako 90°, vďaka tomu sa tento typ vozíka hodí na manévrovanie medzi regálmi v uličkách skladov alebo na miestach s obmedzeným priestorom. Nové 3-kolesové vysokozdvižné vozíky sa už dodávajú iba s elektrickým pohonom.

    Vozíky so štyrmi kolesami sú stabilnejšie a tým aj univerzálnejšie pri používaní na nie úplne rovnom podklade. Vo variante štvorkolesových VZV si už môžeme vyberať podľa požadovaného typu paliva. S ohľadom na povrch, po ktorom sa budeme s vozíkom pohybovať, môžeme ďalej voliť podľa použitých pneumatík. Čelné vozíky je možné zohnať so vzdušnicovými alebo plnými super elastickými pneumatikami. Vozík s variantom plných pneumatík tzv. „SE“ sa nehodí pre nerovný, kamenistý povrch s prekážkami ako sú ostré prejazdové hrany, odvodňovacie kanáliky či iné prekážky. Je potrebné počítať s tým, že s týmito pneumatikami vozík príliš netlmí nárazy a otrasy. Výhodou týchto pneumatík je však ich životnosť a odolnosť proti poškodeniu (prerezaniu, prepichnutiu). Pokiaľ teda potrebujeme vozík do prevádzky, kde sa vyskytujú často kovové odrezky, špony atď. je vozík s plnými pneumatikami ideálnym riešením.

    Pokiaľ vieme, že sa pri práci budeme musieť pohybovať na veľmi nerovnom, nespevnenom, členitom povrchu, je dobré sa obzerať po vysokozdvižnom vozíku v terénnom prevedení. Tieto vozíky majú veľké kolesá s hlbokým dezénom pre ľahký pohyb v náročných podmienkach. Môžu mať na prednej náprave dvojmontáž tzv. „tuplákov“ pre ešte ľahší pohyb a lepšiu stabilitu. Veľké vzdušnicové kolesá a odpruženie zaisťujú pohodlie pri prekonávaní aj veľkých vzdialeností. Terénne vysokozdvižné vozíky je možné, v závislosti od náročnosti terénu, zaobstarať v prevedení 2x4 alebo 4x4. Pre veľmi náročné pracovné podmienky je určený VZV uzáverom diferenciálu.

  3. Výber vysokozdvižného vozíka podľa paliva-pohonu...
    V tomto pokračovaní „Ako si vybrať vysokozdvižný vozík?“ sa zameriame na výber podľa paliva-pohonu vozíka. Dostupné varianty sú tri a my si povieme niečo málo o každej z nich.

    Prvou voľbou môže byť elektrický vysokozdvižný vozík. Tento typ vozíka je poháňaný elektromotorom a dobíjaný trakčnou batériou. Vďaka tomuto pohonu je vozík veľmi šetrný k životnému prostrediu. Nevypúšťa žiadne emisie a je vhodnou voľbou pre prevádzky so zvýšenými nárokmi na hygienu, ako napríklad potravinárske sklady a výrobne. U elektrického VZV už nejakú dobu neplatí, že nie je určený na používanie vo vonkajšom prostredí. Vďaka modernizácii trakčných batérií je možné jeho používanie aj v chladiarenských skladoch, kde teplota klesá až na -30 °C. Predtým bolo zásadnou nevýhodou, elektrického vysokozdvižného vozíka, zdĺhavé dobíjanie. Trakčné batérie sa dobíjajú niekoľko hodín cca 10-12 hodín, podľa kapacity konkrétneho typu a pre správne fungovanie trakčných batérií je veľmi nutné dodržiavať celý nabíjací proces. Avšak vďaka rýchlemu vývoju a kladeným nárokom na ekológiu sú teraz na trhu dostupné vysokozdvižné vozíky s technológiou Li-ion. Manipulačná technika vybavená týmto typom batérie je ideálna do náročných či nepretržitých prevádzok. Batéria Li-ion je prispôsobená na krátke a veľmi rýchle dobíjanie a tak je možné jej využívanie takmer nepretržite. Vo viacsmenných prevádzkach je tento typ už veľmi hojne využívaný, pretože je možné vozík napájať a odpájať od nabíjača podľa potreby. Pre prevádzky s vysokým vyťažením, kde nie je možné alebo žiaduce použiť technológiu Li-ion je k dostaniu aj špeciálne upravený vozík s bočnou/rýchlou výmenou trakčnej batérie. Náklady na prevádzku elektrického vozíka sú porovnateľné s ostatnými variantmi, pretože je potrebné započítať do prevádzkových nákladov vozíka aj nákup novej batérie po uplynutí jej životnosti či strate kapacity.

    Druhým variantom môžu byť vysokozdvižné vozíky na plyn/LPG. Tieto vozíky sú ideálnou voľbou tam, kde je nutná manipulácia ako v uzavretom, tak aj vo vonkajšom prostredí. V prípade záujmu je možné tento typ vozíka upraviť na CNG pohon. Je ešte šetrnejšie k životnému prostrediu a životnosť tlakových nádob je dlhšia. LPG vozíky sú poháňané čistým propánom stlačeným do tlakovej nádoby. Táto nádoba má na vozíku držiak, do ktorého sa fľaša upne, a hadičkou je plyn vedený do vozíka. Výmena plynovej fľaše nie je nijako zložitá, iba je potrebné mať zaistené zásobovanie týmto pohonným plynom od dodávateľa technických plynov. Mnoho ľudí si myslí, že plynovú fľašu rýchlo a bez problémov vymení na čerpaciu stanicu. Opak je ale pravdou, oba plyny sa od seba líšia svojim zložením. Pri používaní nekvalitného plynu či propán-butánu dochádza k rýchlemu zanášaniu palivových membrán a filtrov, k poklesu výkonu a ďalšiemu poškodzovaniu vozíka. Ďalšou často kladenou otázkou pri výbere je spotreba paliva. Dá sa povedať, že rozdiel medzi spotrebou pri plynových a dieselových VZV takmer nie je, alebo iba je minimálny. Pokiaľ potrebujete vedieť spotrebu Vášho zariadenia, na ako dlho Vám bude fľaša s plynom v prevádzke stačiť, túto hodnotu by ste mali nájsť v návode výrobcu zariadenia. Pokiaľ Vám stačí orientačná hodnota spotreby, môžete vychádzať z hodnoty:
    nosnosť zariadenia v T = spotreba litrov na 1 MTH.

    Tretím adeptom na výber je dieselový vysokozdvižný vozík. Zatiaľ stále najviac využívaná manipulačná technika. Síce je pravdepodobne najmenej šetrná k životnému prostrediu, avšak vďaka modernejším a lepším filtrom sa začína vyrovnávať svojej konkurencii v množstve vypúšťaných emisií. Vďaka DPF filtrom je použitie možné aj vo vnútri hál. Ide o vozíky vybavené dieselovými motormi od najrôznejších svetových výrobcov ako je Kubota, Mitsubishi či Yanmar, ktoré vynikajú svojou silou. Dieselový vysokozdvižný vozík môžeme zohnať v nosnosti od 900 kg až do 40 ton. Tiež je k dostaniu v terénnom prevedení s možnosťou pohonu 2WD alebo 4WD teda s pohonom všetkých kolies pre náročné podmienky. Jeho používanie je veľmi jednoduché a vďaka tomu má stále množstvo zástancov. Čo určite oceníte pri dieselovom VZV je jednoduché doplňovanie paliva. Nie je potrebná žiadna nabíjacia stanica, ani skladovanie náhradných tlakových nádob, jednoducho len dolejete naftu a veselo jazdíte ďalej.

Druhy manipulačnej techniky

Čelné vysokozdvižné vozíky

Čelné vysokozdvižné vozíky sú pomocnou silou pri manipulácii s materiálom a tieto vozíky so sediacou obsluhou sú pravdepodobne najrozšírenejšie používané priemyselné vysokozdvižné vozíky. Podľa druhu prostredia, v ktorom sa VZV používajú, vyplýva celý rad ich modifikácií. Delí sa napríklad podľa použitého pohonu, typu konštrukcie, nosnosti a ďalšej špeciálnej či doplnkovej výbavy. Čelný vysokozdvižný vozík sa člení podľa druhu pohonu na vozíky so spaľovacím motorom alebo akumulátorovým pohonom.

Vysokozdvižné vozíky so spaľovacím motorom ďalej delíme podľa typu používaného paliva. Dostupné sú vozíky dieselové, ktoré patria k najviac využívanej manipulačnej technike. Druhou skupinou vzv so spaľovacími motormi sú vozíky plynové alebo LPG. Vozíky tohto typu sú všestranným pomocníkom pri práci, ako vo vnútri uzavretého objektu, tak pri práci vo vonkajšom prostredí. Plynové vysokozdvižné vozíky je možné ďalej upraviť pre prevádzkovanie s CNG palivom, pri ktorom sa ešte viac znižujú vypúšťané emisie, a predlžuje sa životnosť tlakovej nádoby.

Akumulátorové vozíky, alebo elektrické vzv sú riešením predovšetkým pre prevádzku v uzavretom priestore, kde je nutné obmedziť množstvo vypúšťaných emisií. Elektromotor, ktorý je použitý v akumulátorovom vozíku, je poháňaný trakčnou batériou, ktorá slúži zároveň aj ako protizávažie. Elektrické vozíky sú k dostaniu v 3-4kolesovom prevedení. Vďaka modernizácii batérie je možné používať vozík aj v teplotách klesajúcich veľmi pod bod mrazu, až do -30 °C. To sa hodí predovšetkým na prevádzkovanie v chladiarenskom prostredí. V našej ponuke sú dostupné elekto-vzv do nosnosti až 8,5 tony.

Ďalšou skupinou môžu byť vozíky „špeciálne“ teda vozíky, ktoré nemajú také všestranné využitie, ale sú nevyhnutné pre určité druhy prevádzok. Do tejto skupiny môžeme zaradiť napríklad ťažkotonážne vysokozdvižné vozíky, kde ich nosnosť dosahuje až 48 ton. Slúži na manipuláciu s veľmi ťažkým či rozmerným nákladom ako sú napríklad lodné kontajnery. Na prepravu dlhých bremien je najvhodnejší vozík s bočným ložením alebo štvorcestný vzv, ktorý umožňuje manipuláciu v štyroch smeroch bez nutnosti otáčania celého vozíka.

Regálové zakladače

Regálové zakladače sú určené výhradne pre regálové sklady. Sú prispôsobené buď manipulácii s ukladacími debnami, s paletami, tyčovým materiálom alebo ručnému kusovému odberu. Regálové zakladače sú tvorené pojazdom a zvislým stĺpom, po ktorom sa pohybuje naberacie zariadenie – prípadne aj s kabínou na obsluhu.

Regálové zakladače pre vysoké zdvihy sú vhodné na plnú automatizáciu skladových procesov. Automatizované regálové zakladače sa pohybujú v horizontálnom smere po koľajovej dráhe umiestnenej na podlahe alebo na strope skladu. Pri použití oboch dráh zároveň je možné vykonávať operácie až do výšok 40 m, pracovať s veľkou presnosťou a bezpečnosťou aj pri vysokých prevádzkových rýchlostiach vo veľmi úzkych uličkách do 1 800 mm.
Pojmom regálové zakladače sú niektorými výrobcami všeobecne nazývané retraky, systémové vozíky, VNA vozíky, vozíky pre trojstranné zakladanie a stohovacie vozíky.

Retraky

Retraky sú VZV s výsuvným zdvíhacím zariadením, ktoré sa používajú na manipuláciu s bremenami v miestach s obmedzeným priestorom. Retraky sú dodávané s AC aj DC pohonom. Aj napriek faktu, že retraky disponujú trojkolesovým podvozkom, vyznačujú sa vysokou stabilitou, čo umožňuje zakladanie až do výšky 13 metrov. RetrakObsluha sedí bokom k smeru jazdy, čo jej zaručuje dostatočný výhľad a tiež pohodlie napríklad pri cúvaní. Úzkym priestorom je prispôsobený štvorcestný variant, ktorý disponuje väčšinou elektronicky riadeným ovládaním všetkých kolies, ktoré sa otáčajú do všetkých smerov a umožňujú vozíku otáčanie na mieste.

Systémové vozíky, VNA – vozíky do veľmi úzkych uličiek, vozíky na trojstranné zakladanie
Systémové vozíky, VNA (Very Narrow Aisle) vozíky, či vozíky pre trojstranné zakladanie, je rôzne označenie pre vozíky, ktoré sú určené na vychystávanie a paletovú manipuláciu vo veľmi úzkych uličkách. Na rýchlu bočnú manipuláciu s paletami sú určené vozíky s obsluhou dole (Man-down) a na manipuláciu s celými paletami a vysokoúrovňové vychystávanie vo veľmi úzkych uličkách sú určené vozíky so zdvihom obsluhy (Man-up). Namiesto celého vozíka sa v uličke otáča otočná trojstranná zakladacia hlava, vďaka ktorej je možné paletu umiestniť na ktorúkoľvek stranu uličky. Vďaka tejto vlastnosti a maximálnej výške zdvihu, ktorá pri týchto vozíkoch je až 14,8 m, môžu byť priestory skladov optimálnejšie využité. S veľmi vysokou výškou zdvihu je spojená aj požiadavka na perfektnú rovnosť podlahy. Miestne nerovnosti v podlahe s veľkosťou niekoľkých milimetrov by mohli spôsobiť statický náklon stožiaru, problém v stabilite a ohrozenie bezpečnosti vozíka.

Vychystávacie vozíky

Vychystávacie vozíky nie sú primárne určené na prepravu bremien, aj keď vozíky na horizontálne vychystávanie sa môžu používať aj na transport celých paliet. Tieto špeciálne VZV slúžia na vychystávanie tovaru do/z regálov, kedy je súčasne zdvihnutý vychystávaný tovar aj užívateľ stojaci na plošine, a obsluhe je tak zaistený okamžitý prístup k materiálu v regáloch alebo na nosných vidliach.

Základné členenie je na horizontálne vychystávacie vozíky, ktoré sú určené na vychystávanie zo zeme, poprípade v kombinácii s prvou nadzemnou úrovňou, a vertikálne vychystávacie vozíky, ktoré sa používajú na kompletovanie paliet z nadzemných úrovní. Vychystávacie vozíky podľa úrovní vychystávania sa rozdeľujú na Vychystávacie vozíkové nízkoúrovňové (< 2 500 mm), stredneúrovňové (2 500 – 6 000 mm) a vysokoúrovňové (< 12 000 mm). Stroje s vidlicami s dĺžkou 2 400 mm sú určené na vychystávanie dvoch paliet naraz.

Vychystávacie vozíky sú určené iba pre manipuláciu na spevnených plochách, vo vnútri hál a vo vnútri nákladových priestorov. Zabezpečenie kvalitnej podlahy bez miestnych nerovností je pre vysokoúrovňové vozíky nevyhnutné na zaistenie bezpečnosti a stability.

Stohovacie vozíky

Ručný elektrický vysokozdvižný vozík LGM. Stohovanie je bezpečné ukladanie manipulačných jednotiek na seba do vrstiev. Stohovanie manipulačných jednotiek je väčšinou vykonávané vidlicovou manipuláciou najčastejšie pomocou VZV so zvislým stožiarom bez možnosti jeho naklápania. Stohovacie vozíky sú vhodné pre rôzne druhy manipulácie s bremenom, ako je stohovanie bremien, nakladanie a vykladanie bremien z nákladných automobilov, zo zeme, na manipulačných rampách a plošinách, a horizontálny transport bremien po rovných plochách. Vozíky sú určené pre nízke alebo stredné výšky stohovania (< 6 000 mm).

Stohovacie vozíky ponúkajú podľa dĺžky prepravnej vzdialenosti verzie s chodiacou obsluhou (pre krátke vzdialenosti), modely s plošinou pre vodiča, so stojacou alebo sediacou obsluhou. Posledné dva uvedené typy ponúkajú rýchlejšie pojazdy na rýchlejšie prekonávanie vzdialenosti (až 9,5 km/h).

Ručné vysokozdvižné a nízkozdvižné vozíky

Ručné VZV a nízkozdvižné (ďalej len NZV) vozíky sú vhodné pre prevádzky s obmedzeným priestorom na manipuláciu pre svoj malý akčný rádius. Tieto vozíky vďaka svojim rozmerom disponujú väčšou obratnosťou a oveľa nižšími obstarávacími a prevádzkovými nákladmi. Ich prevádzka je však obmedzená na vnútorné priestory s rovným a pevným povrchom. Mechanický vozík- obracacíPre ľahké nasadenie sú vhodné ručne vedené VZV/NZV pre chodiacu obsluhu alebo s plošinkou pre stojaceho vodiča. Na prejazd väčších vzdialeností a na náročné nasadenie v sklade sú určené ručné VZV/NZV pre sediaci, resp. stojaci, obsluhu.
Ručné VZV/NZV sú na trhu k dispozícii v mnohých variantoch, ktoré plne vyhovejú účelu ich použitia. Napríklad:

VZV/NZV s prízdvihom ramien disponuje zdvíhaním ramien kolies nezávisle na vidliach pre ľahké prekonanie terénnych nerovností, rámp alebo nakladacích mostíkov,
nerezové, resp. pozinkované VZV/NZV pre korozívne alebo agresívne prostredie,
obkročný VZV so staviteľnou šírkou vidlíc je ideálny na manipuláciu so špeciálnymi paletami alebo na manipuláciu s bremenom, kde je nízka svetlá výška na zasunutie vidlíc,
rozšírené nosné nohy pri VZV so širokým rozchodom umožňujú prepravu atypických bremien, VZV s dvojitým zdvihom sú určené pre manipuláciu dvoch paliet zároveň,
22 varianty vozíkov na prepravu a vyklápanie sudov, apod. Nevýhoda VZV/NZV spočíva v konštrukcii ich vidlíc, ktorá znemožňuje naberanie štandardných paliet na šírku.

Paletové vozíky

Masívne rozšírenie paletizácie pomohlo do značnej miery aj používaniu medzinárodne rozmerovo jednotnej palety s rozmermi 800 x 1 200 mm, resp. delené palety 600 x 800 mm. V dnešnej dobe sa však upína pozornosť na palety vyhovujúce norme ISO s rozmermi 1 000 x 1 200 mm a menšie EUROPALETY s rozmermi 800 x 1 000 mm.

Paletový vozík sa používa na premiestňovanie paliet a je základnou pomôckou pre zjednodušenie manipulácie s paletami. Ručný paletový vozík (ďalej len RPV) je konštruovaný na zdvíhanie bremena, ktoré je dosiahnuté pumpovaním oja, do výšky dostatočnej na prepravu bremena. Keďže nie sú RPV poháňané žiadnym motorom, náklady na ich prevádzku a údržbu sú minimálne. Elektrické paletové Paletový vozík vozíky spadajú do kategórie ručných VZV (pozri vyššie).
RPV sa vyrába v mnohých variantoch a spracovaniach, napr. elektrické vysokozdvižné paletové vozíky určené na príležitostné zakladanie, resp. vykladanie,
RPV pre displejové palety,
RPV s váhou pre presné váženie bremena,
nožnicový RPV s funkciou zdvíhacieho stola pre lepšiu ergonómiu obsluhy,
nerezové, resp. pozinkované RPV pre korozívne alebo agresívne prostredie.

Ťahače

Ťahače sú trojkolesové alebo štvorkolesové motorové vozíky určené na premiestňovanie vozíkov nemotorových (prípojné vozíky). Ťahače sú v prvom rade určené na vyvíjanie ťažnej sily, ale niektoré typy disponujú plošinou na prevoz nákladu. Ťahače umožňujú ťahanie paletizovaných aj nepaletizovaných nákladov a sú vhodné pre halové aj vonkajšie prevádzky. Riadenie je obsluhované ojom alebo volantom. Pre ľahšie operácie sú elektrické ťahače k ​​dispozícii v trojkolesovom variante, štvorkolesový variant je určený pre náročnejšie operácie. Pre najnáročnejšie operácie sú ťahače vybavené spaľovacími motormi. Podľa dĺžky prepravovanej vzdialenosti sú k dispozícii ručne vedené ťahače a ťahače so sediacim alebo stojacim vodičom.

Katalógy © 2023 REDDOT